Een leuk uitje en mijn verjaardag.

28 november 2018 - Juan Guerra, Peru

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag ben ik met Tanja en de kinderen naar Lamas geweest. Dat is een plaats hoger in de bergen, waardoor het daar iets koeler is dan hier. Dus dat was wel even lekker, al was het die dag niet zo heel zonnig. Rafaël de zwager van Pedro heeft ons met zijn motorkar gereden, die heeft een iets sterkere motor en heeft het daarom minder moeilijk in de bergen. In Lamas hebben we een kasteeltje bezocht, het is niet heel oud, maar het is wel heel mooi gemaakt. Met mooi versierde plafonds en veel schilderijen. En het is hoog op een rots gebouwd en dat geeft een heel weids uitzicht over de omgeving en er waren veel leuke plekjes om foto’s te maken.

Daarna hebben we bij een restaurantje wat gegeten, na het eten zijn we nog naar een waterval geweest. Vanaf de parkeerplaats was het nog ongeveer 10 minuten lopen, het pad ging af en toe best steil omhoog of omlaag, maar we zijn er allemaal veilig gekomen.

Het was geen hele hoge waterval, maar de omgeving was wel erg mooi. Tanja heeft met de meiden gezwommen, maar het water was heel koud dus ik heb me er niet aan gewaagd en Pedrieto vond het ook te koud. De man die de waterval en het terrein beheerde had 2 apen, deze apen liepen vrij rond en konden lekker in de bomen klimmen. Ze waren heel erg mak en liepen vlak langs je heen en ze waren ondeugend. Toen er kinderen aan het omkleden waren klommen ze in het kleedhokje en toen ze daar weg gestuurd werden, begonnen ze heel hard te gillen. Toen we bijna we gingen had één van de apen twee grote kakkerlakken gevangen, hij had ze nog leven in zijn handjes. Af en toe als de aap niet goed oplette, ontsnapte er soms één, maar die werd dan snel weer gevangen.

Toen wij terug naar de parkeerplaats gingen, liep één van de apen met ons mee. Steeds als het pad steil omhoog liep, ging de aap met zijn poten en staart bij Rafaël aan zijn arm hangen. Als het weer vlak was of naar beneden ging liet hij weer los en liep zelf, dat was echt grappig om te zien. Het was een leuk uitje een geslaagde afsluiting van mijn 32e levensjaar.

Want zondag heb ik mijn 33e verjaardag mogen vieren, het was wel speciaal om dat hier mee te maken. ‘s Morgens vroeg heb ik gebeld met mijn ouders, dat was heel leuk. Even daarna stonden Nandy en Mirtha voor mijn deur met een cadeau, de meiden konden niet langer wachten. Ik heb een mooi aandenken aan Peru gekregen, een lama (geen echte). Hier in de buurt komen geen lama’s voor, maar het is wel het nationaal symbool van Peru.

Verder is er later in de kerk ook nog aandacht aan besteed, de hele kerk heeft met toegezongen, Pedro heeft voor me gebeden en iedereen is me komen feliciteren.

Na de dienst hebben we zoals bijna elke zondag bij de ouders van Pedro gegeten, speciaal voor mij hadden ze Inchicapi gemaakt omdat ik dat heel lekker vind.

‘s Middags heeft Tanja een brownie gebakken en was een deel van de familie en vrienden van Pedro en Tanja uitgenodigd om die mee op te komen eten. Toen hebben ze me opnieuw toegezongen en ik mocht een kaarsje uitblazen. Ik heb een hele leuke en gezellige dag gehad. Ik wil jullie hartelijke bedanken voor alle felicitaties vanuit Nederland.

Ik heb nog wat foto’s en filmpjes toegevoegd, zodat jullie een beetje kunnen meebeleven hoe het geweest is.

Hartelijke groeten weer en tot heel snel,

1. Dicky van Dijk:
    29 november 2018
    Mooie foto's Lydia, en nu heb ik ook de aapjes gezien, maar nog geen foto van je winterles , die was zo leuk.
    Groetjes ma
  2. Ab en Ria de Jongh:
    29 november 2018
    Wat een prachtig verhaal Lydia en wat ben je verwend! Je hebt zo wel een heel bijzondere verjaardag gehad. t Zal nog best moeilijk zijn om afscheid te nemen. Sterkte hoor. Fijn dat je nu uit kan kijken naar de komst van je vader en Hannah. Fijne dagen met hen en maak nog maar veel foto's, dat is zo leuk als je weer thuis ben. Hartelijke groet ook aan P&T.
  3. Caroline:
    29 november 2018
    Wat een leuke en mooi fotos! Wat gaaf om zo je verjaardag te vieren! Zo tussen die apen lijkt me wel heel bijzonder spannend.
    Fijne weken nog, tis nu echt aftellen. Liefsss
  4. Roos de Fijter:
    29 november 2018
    He Lydia. Wat leuk om een verslagje van je verjaardag te lezen. Dat was wel een heel bizondere dag.
    Daaruit blijkt wel hoezeer ze jou waarderen in het gezin en de kerk. Alleen jammer dat je geen echte lama kreeg. Zou toch mooi zijn om daarmee thuis te komen.
    Wens je nog fijne resterende weken toe. Lieve groet, t Roos.
  5. Corrie van Breugel:
    29 november 2018
    Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Bijzonder dat je dit toch allemaal mag meemaken. Een verjaardag om nooit meer te vergeten.
    De foto's zijn prachtig. En de aap vind ik best nog wel groot hoor😀
    Groetjes,
    Corrie